loading...
sim power
مهندس احمدی بازدید : 113 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)

حلقه for در سی شارپ #C

حلقه for :

حلقه for حلقه ای است که درک نحوه کارکرد آن بسیار راحت است. در امتحان کنید بعد، با این دستور آشنا خواهیم شد .

)1 یک پروژه ویندوزی جدید به نام Loops ایجاد کنید .

)2 در فرمی که ظاهر می شود یک ListBox و یک کنترل Button اضافه کنید.

)3 خاصیت Name مربوط به ListBox را برابر lstData و خاصیت IntegralHeight آن را برابرfalse قرار دهید.

)4 خاصیت Name مربوط به دکمـه فرمـان Button را برابـر btnForLoop و خاصـیت Text آن را برابـرFor Loop قرار دهید. تاکنون فرم شما باید مشابه شکل -17 4 شده باشد.

sim-power.ir (055)

17 4- شکل

 

)5 بر روی دکمه فرم ان دو بار کلیک کنید تا متد مربوط به رویداد Click آن ایجاد شـود . سـپس کـد زیـر را در آن واردکنید :

private void btnForLoop_Click(object sender, EventArgs e)

{

// Declare variable

int intCount;

// Perform a loop

for(intCount = 1;intCount <= 5;intCount += 1)

{

// Add the item to the list

lstData.Items.Add(“I’m item ” + intCount +

” in the list!”);

}

}

)6 برنامه را اجرا کنید و بر روی دکمه for Loop کلیک کنید. نتیجه ای مشابه شکل -18 4 مشاهده خواهید کرد .

در ابتدای متد مربوط به رویداد کلیک، متغییری را به صورت زیر تعریف می کنیم :

// Declare variable

int intCount;

برای ایجاد یک حلقه باید از کلمه کلیدی for استفاده کنید . این کلمه به کامپایلر ویژوال #C میگوید که می خواهید یک حلقه باتعداد دفعات تکرار مشخص ایجاد کنید . تمام کلمات و علامتهایی که بعد از این کلمه می آیند، برای مشخص کـردن نحـوه عملکـرداین حلقه به کار می روند . برای تعیین نحوه کارکرد یک حلقه، سه مورد را باید در جلوی آن مشخص کنید. این سـه مـورد، همـانطورکه در کد مشاهده می کنید با کاراکتر “;” از یکدیگر جدا می شوند .

sim-power.ir (056)

18 4- شکل

 

در قسمت اول باید مشخص کنید که از چه متغییری میخواهید برای شمارش دفعات تکرار در این حلقه استفاده کنید. همچنین در اینبخش مقدار اولیه متغییر را نیز تعیین کنید . به عبارت دیگر در این قسمت باید مشخص کنید که میخواهید شـمارش در حلقـه از چـهعددی شروع شود . در این مثال برا ی شمارش حلقه از متغییر intCount که در خط قبل تعریف کردیم، اسـتفاده مـی کنـیم ومقدار اولیه آن را نیز 1 تعیین میکنیم تا شمارش حلقه از عدد یک شروع شود .

در قسمت دوم باید تعیین کنیم که حلقه، شمارش را تا چه عددی ادامه دهد . در ایـن مثـال تـا زمـانی کـه متغییـر intCountکوچکتر و یا مساوی 5 است شمارش ادامه پیدا میکند . توجه داشته باشید که برای شرط این قسمت از هر یک از عملگرهایی کـه دربخش قبل معرفی کردیم همانند عملگر بزرگتر مساوی و یا عملگر کوچکتر و … میتوانید استفاده کنید .در قسمت آخر مشخص کنید که مقدار متغییر در هر مرحله باید چه تغییری کند . در این مثال میخواهیم مقدار متغییر را در هر مرحلـهاز اجرای حلقه یک واحد افزایش یابد. بنابراین در این قسمت مقدار متغییر را با عدد یک جمع می کنیم .

از توضیحات قبلی مشخص است که این حلقه از عدد یک شروع به شمارش می کند و تا عدد 5 شمارش را ادامه می دهـد و در هـرمرحله نیز یک واحد به مقدار متغییر اضافه می کند. بنابراین دستورات داخل حلقه پنج بار اجرا می شوند .مراحلی که برای اجرای این حلقه به وسیله ویژوال #C بررسی می شود به این ترتیب است که ابتدا متغییر intCount برابر بامقدار مشخص شده در برنامه می شود . سپس شرط وارد شده در قسمت دوم حلقه بررسی میشود . در صورتی کـه ایـن شـرط برقـرارنباشد دستورات حلقه اجرا نمی شوند و برنامه از خط بعد از حلقه ادامه پیدا می کند . در صورتی که شرط حلقه برقـرار باشـد (یعنـی در

این مثال مقدار متغییر intCount کوچکتر یا مساوی عدد 5 با ) شد دستورات داخل حلقه اجرا می شوند. بعد از اینکـه دسـتوراتحلقه برای مرتبه اول اجرا شدند، ویژوال #C تغییراتی را که در قسمت سوم مشخص شده است بر روی متغییر اعمال می کند (بـرایمثال در این برنامه، یک واحد به متغییر intCount اضافه می کند ) و سپس شـرط وارد شـده در قـس مت دوم حلقـه for رامجددا بررسی میکند و در صورت درست بودن این شرط دستورات داخل حلقه اجرا می شوند . این شرایط ادامه پیدا می کنند تا زمـانیکه شرط قسمت دوم حلقه for نادرست باشد . در این هنگام کامپایلر ویژوال #C از حلقه خارج می شود و بـه اولـین خـط بعـد ازحلقه می رود

// Perform a loop

for(intCount = 1;intCount <= 5;intCount += 1)

{

// Add the item to the list

lstData1.Items.Add(“I’m item ” + intCount +

” in the list!”);

ادامه مطلب....

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 791
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 2,205
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 2,484
  • بازدید ماه : 3,559
  • بازدید سال : 26,298
  • بازدید کلی : 197,404