رسم کره در متلب
رسم کره در متلب
برای رسم کره از تابع sphere استفاده می کنیم . به صورت پیش فرض تابع sphere یک کره متشکل از 20 بند تولید می کند . اما شما می توانید خودتان تعداد بند دلخواهتان را به تابع داده و شکل را به کره ی کامل نزدیکتر کنید و یا آنـرا به یک چند وجهی مشخص تبدیل نمایی . همچنین شما می توانید دستور را با یک آرایه ی سه درایه ای از متغیرهـای مـورد نظر خود مساوی قرار داده و سپس با استفاده از این متغیرها، کره را با هر کدام از دستوراتی که از سری دستورات رسم رویـه می شناسید رسم کنید و یا حتی از این متغیرها برای رسم شکلهای متفاوت بهره بگیرید. دستور sphere به تنهایی برای رسم یک کره از نوع رویه های surf طراحی شده است .به مثالهای زیر توجه کنید :
>> sphere
>> sphere(10)
>> colormap spring
>> sphere(50)
>> colormap hot
>> [x,y,z]=sphere(25);
>> meshc(x,y,z)
>> axis square
>> colormap cool
>> [x,y,z]=sphere(10);
>> h=mesh(x,y,1./z);
>> colormap copper
>> rotate(h,[1,1,0],15)