loading...
sim power
مهندس احمدی بازدید : 1117 جمعه 07 آبان 1395 نظرات (0)

  

رسم رویه ها در فضا در متلب

 
 

رسم رویه ها در فضا

برخـی تـوابعی کـه بـرای رسـم رویـه بـه کـار مـی رونـد عبارتنـد از surfl، surf،meshz ،meshc ،mesh ، contour3،surfc و waterfall و . … در تمامی این توابع دو متغیر مستقل به عنوان دو ورودی اول و سپس تابع آنها کـه در واقع مقادیر محور z را تعیین می کند به عنوان ورودی سوم به تابع داده می شود . دستورات مربوط به تنظیمات و ویـرایش نمودار در خطوط بعدی برنامه نوشته می شوند . حال شما را با شکل خروجی این چند تابع و توابعی که برای ویرایش نمـودار به کارتان می آید آشنا می کنم. کار را با چند مثال ادامه می دهیم :

>> x=sin(-5:.5:5);

>> y=exp(-2:.1:0);

>> [x,y]=meshgrid(x,y);

>> z=x.*y;

>> mesh(x,y,z)

>> hidden off

>> colormap hsv

868

 

همانطور که می بینید تابع mesh یک نمودار مشبک را رسم می کند. دستور hidden off باعث می شود که قـسمتهای عقب، پشتِ بخش های جلوتر پنهان نشده و قابل رؤیت باشند . colormap دستوریست برای تعیین طیف رنگی که نمود ار شما با آن رنگ آمیزی می شود. انواع گوناگون آن در جـدول زیر آورده شده است. با قرار دادن نام هر حالت مقابل تابع colormap ، نمودارمان با آن طیف رنگ، رنگ آمیزی میشود.

869

>> x=-pi:.2:pi;

>> y=log(2:50);

>> [a,b]=meshgrid(x,y);

>> meshc(a,b,sin(a)+cos(b))

>> colormap lines

ادامه مطلب....

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 791
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 2,205
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 2,463
  • بازدید ماه : 3,538
  • بازدید سال : 26,277
  • بازدید کلی : 197,383